W jakich branżach warto skorzystać z pomocy wirtualnej asystentki?

Asystentki od lat ratują przedsiębiorców, wyręczając ich z wielu codziennych obowiązków i trzymając rękę na pulsie ich kalendarzy. Dynamiczne zmiany współczesnej rzeczywistości pokazały, że wiele z tych zajęć można realizować całkowicie zdalnie. Efektem tych obserwacji było przeniesienie całego stanowiska asystentki do sfery wirtualnej. W ten sposób osoby pracujące na tym stanowisku realizują zadania służbowe dla kilku firm jednocześnie, dzięki zyskaniu czasu przewidywanego na dojazd oraz zwiększeniu bazy potencjalnych klientów do całego kraju.

Wirtualna asystentka — dla kogo takie rozwiązanie?

Chociaż nie ma ograniczeń co do tego, kto może korzystać z usług wirtualnej asystentki, to szczególnie zaleca się tę współpracę kilku konkretnym grupom zawodowym. Na początku warto zaznaczyć jednak, że przedstawiciele każdej branży mogą z korzyściami współpracować z wirtualnymi asystentkami i przewiduje się zarówno wzrost zainteresowaniem ich usługami i ilość osób zajmujących się obowiązkami wirtualnych asystentek.

Współpracę z wirtualnymi asystentkami zaleca się szczególnie:

  1. mikro i średnim biznesom, które mimo zatrudniania kilku pracowników napotykają problemy np. w zakresie administracyjnym, a których budżety nie pozwalają na podjęcie współpracy z kolejnym pracownikiem na stanowisku specjalisty. Często są to przedsiębiorstwa w branży kosmetycznej, niewielkie sieci sklepów czy sklepy internetowe;
  2. osobom prowadzącym jednoosobowe działalności gospodarcze, które zajmują się wszystkim same i którym przyda się odciążenie. Mogą to być fotografowie i trenerzy personalni;
  3. większym firmom, w których zatrudnia się specjalistów, ale brakuje pracowników niższego szczebla, którzy mogliby zająć się obowiązkami z zakresu codziennego funkcjonowania biura, jak zaplanowanie wyjazdów służbowych czy zamówienie artykułów papierniczych.